افزایش 36 درصدی صادرات غیر نفتی ایران به پاکستان

به گزارش مهسان بلاگ، صادرات غیر نفتی ایران به پاکستان در سال گذشته حدود 917 میلیون دلار بوده که نسبت به سال 1396 بیش از 36 درصد افزایش یافته است.

افزایش 36 درصدی صادرات غیر نفتی ایران به پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در اسلام آباد، صادرات غیر نفتی ایران به پاکستان در سال گذشته حدود 917 میلیون دلار بوده که نسبت به سال 1396 بیش از 36 درصد افزایش یافته است.

به گزارش رسانه های محلی پاکستان مواد غذایی بسته بندی یا کنسرو شده، انواع محصولات لبنی و گوشتی، خشکبار، مواد شوینده و بهداشتی، نوشیدنی های مختلف، انواع میوه و ظروف و لوازم آشپزخانه تنها بخشی از کالاهای وارداتی از ایران در فروشگاه های پاکستانی است.

مجموع کل مبادلات ایران و پاکستان نیز با بیش از 19 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال 1396 (1 میلیارد و 320 میلیون دلار) به یک میلیارد و 578 میلیون دلار رسید.

پاکستان به عنوان کشوری با جمعیت بیش از 220 میلیون نفر اگر چه خود، صادرنماینده مواد غذایی از جمله محصولات کشاورزی و دامی است، اما می تواند به عنوان مقصد صادراتی محصولات ایران در زمینه های مختلف به ویژه لوازم ساختمانی، کاشی، سرامیک و سیمان مطرح گردد.

این خبر در حالی منتشر می گردد که عمران خان نخست وزیر پاکستان در سفر اخیر خود به ایران از کوشش برای گسترش تجارت بین دو کشور و رفع کردن موانع در این زمینه اطلاع داد.

تسهیل در صدور ویزا بازرگانان ایرانی نخستین اقدام دولت پاکستان برای گسترش روابط تجاری دو کشور بود این در حالی است که بانک های چینی حاضرند نقش خود را برای افزایش تجارت علا رغم تحریم ها ایفا نمایند.

ح

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

باتسک: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8982

به "افزایش 36 درصدی صادرات غیر نفتی ایران به پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 36 درصدی صادرات غیر نفتی ایران به پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید