بافت تاریخی بوشهر نیازمند رسیدگی و توجه است

به گزارش مهسان بلاگ، نشست سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر با مدیر پایگاه های میراث جهانی برگزار گردید.

بافت تاریخی بوشهر نیازمند رسیدگی و توجه است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ، نشستی با حضور فرهاد عزیزی مدیر کل امور پایگاه های میراث فرهنگی کشور و ارغوان مهدی زاده سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر امروز سه شنبه 29 آبان ماه در محل اداره کل برگزار گردید.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر در این نشست گفت: امیدواریم که با حضور مدیرکل پایگاههای میراث فرهنگی کشور اتفاقات خوبی در پایگا هها و بافت تاریخی بوشهر به انجام برسد.

مهدی زاده اضافه کرد: بافت تاریخی بوشهر با مساحتی بالغ بر 38 هکتار احتیاج مبرم به توجه دارد زیرا بخشی از این بافت از لحاظ ساختمانی در معرض تهدید و خطر است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی بوشهر با بیان محدودیت های اعمال شده برای ساخت و ساز در بافت گفت: در بخش مرمت و احیای بافت احتیاجمند مشاوره از جانب مدیران پایگاه ها هستیم تا در برخی از ضوابط با در نظر دریافت حفاظت از بافت بتوانیم از برخی حوادث انسانی و اجتماعی جلوگیری کنیم.

او همچنین با اشاره به هم مرزی استان بوشهر با خلیج فارس اضافه کرد: امیدواریم در این بازدید ها به نتایج خوب و دستاورد های مثمر ثمری دست یابیم، با این دید که بافت تاریخی شهر بوشهر در کنار جاذبه طبیعی دریا واقع شده است می تواند یک بافت منحصر به فرد باشد.

عزیزی مدیر کل پایگاههای میراث فرهنگی نیز گفت: باید با سازمان ها و ادارات دیگر نیز وارد مذاکره شویم و همه ارگان ها را به احیا و مرمت بافت وارد کنیم، زیرا بافت تاریخی چه از نظر بعد تاریخی و چه از نظر بعد اجتماعی و فرهنگی به همه نهاده و ارگان ها مرتبط است.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

باتسک: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3043

به "بافت تاریخی بوشهر نیازمند رسیدگی و توجه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بافت تاریخی بوشهر نیازمند رسیدگی و توجه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید