بزرگترین پارک گردشگری ساحلی استان بوشهر به زودی افتتاح می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سید احمد علمداری صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: بودجه سال 98 این شهرداری با رقمی بالغ بر 400 میلیارد و 500 میلیون ریال مصوب شده است که با همکاری و هماهنگی با اعضا شورا و مشارکت مردم، توسعه شهر شتاب مطلوبی به خود خواهد گرفت.

بزرگترین پارک گردشگری ساحلی استان بوشهر به زودی افتتاح می گردد

وی اضافه نمود: بودجه امسال این شهرداری 310 میلیارد ریال بوده است که رقم بودجه سال جدید نسبت به بودجه مصوب امسال 30درصد رشد را نشان می دهد.

علمداری اضافه نمود: در بودجه سال 98 حدود 119 میلیارد ریال هزینه های خدمات شهری و اداری و 281میلیارد ریال هزینه های پروژه های عمرانی دیده شده است.

وی توضیح داد: حدود 30 پروژه عمرانی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی و گردشگری در سال جدید پیش بینی شده است که انتظار می رود بخشی مهمی از نیازمندی های شهر را پوشش دهد.

لزوم توجه صنعت به محیط پیرامون

شهردار نخل تقی خواستار توجه بیش از پیش صنعت پارس جنوبی به محیط پیرامون شد و گفت: حوزه های مختلف عمرانی و اجتماعی در شهر نخل تقی به صورت کاملاً مشهودی با صنعت پیرامون در هم آمیخته شده است و می بایست به ابعاد مختلف توسعه این شهر اهمیت بیشتری داده گردد.

وی گفت: بودجه شهرداری نخل تقی متناسب با یک شرایط طبیعی و معمول یک شهر بسته می گردد در حالی که این شهر متأثر از صنعت پیرامون خود، آسیب های مختلف اجتماعی و زیست محیطی را تجربه می نماید و در زیر ساخت های خود نیازمند حمایت های همه جانبه است.

علمداری توضیح داد: بودجه شهرداری با برنامه توسعه پایدار شهر هم خوانی ندارد اما در عین حال کوشش خواهیم کرد پویایی و کوشش مضاعف در مجموعه شهرداری حفظ گردد و آسیب های صنعتی که به شهر وارد شده است را به حداقل ممکن برسانیم.

احداث پارک 16 هکتاری در ساحل

وی ادامه داد: پارک ساحلی گردشگری خلیج فارس در بندر نخل تقی با مساحت 16 هکتار، یک فضای منحصر به فرد در ساحل سازی شهری استان بوشهر محسوب می گردد که با کیفیت بالایی اجرا و در آستانه افتتاح قرار گرفته است.

علمداری توضیح داد: امکانات مختلفی مانند جاده سلامت، پیست و ایستگاه دوچرخه، آلاچیق های متعدد و زیرساخت های لازم برای احداث رستوران و کافی شاپ و سایر ملزومات مردم در این پارک پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: شهرداری نخل تقی از تمامی ظرفیت های خود در راستای تسریع در روند اجرای این پروژه استفاده نموده است و اکنون در آستانه نوروز شهروندان عزیز از سراسر ایران می توانند از این فضای منحصر به فرد در جنوب استان بوشهر استفاده نمایند.

شهردار بندر نخل تقی با اشاره به برگزاری اخیر نمایشگاه دستاوردهای شهرداری های کشور در بندرعباس گفت: در این نمایشگاه نیز از پروژه بزرگ پارک گردشگری بندر نخل تقی به عنوان ممتازترین پروژه عمرانی استان و کشور یاد شد که اهمیت آن را بیش از پیش نشان می دهد.

وی ادامه داد: با توجه به سکونت تعداد زیادی از مدیران و کارکنان صنعت نفت و گاز کشور در این منطقه، ایجاد یک مرکز گردشگری، تفریحی باارزش همیشه یکی از مطالبات به حق آنها و مردم این منطقه بوده است و خوشحالم که این پروژه در آینده نزدیک افتتاح و آماده بهره برداری و استفاده مردم منطقه و سایر هم شهری ها و هم استانی ها می گردد.

علمداری گفت: در مجموع 450 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه هزینه شده است.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

باتسک: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6616

به "بزرگترین پارک گردشگری ساحلی استان بوشهر به زودی افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین پارک گردشگری ساحلی استان بوشهر به زودی افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید