جاذبه های گردشگری چیانگ رای تایلند

به گزارش مهسان بلاگ، چیانگ رای، شهری در شمال تایلند و استان چیانگ رای، یکی از مقاصد محبوب گردشگری در این کشور است. این شهر دارای جاذبه های طبیعی زیبا، معابد باستانی، بازارهای سنتی و فرهنگ غنی محلی است که گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. در این مقاله به برخی از مهمترین جاذبه های گردشگری چیانگ رای تایلند خواهیم پرداخت:

جاذبه های گردشگری چیانگ رای تایلند

با ما همراه باشید و از مقالات وبلاگ سرگرمی و تفریحی لذت ببرید.

معابد باستانی

چیانگ رای خانه بسیاری از معابد بودایی و معماری زیبای تایلندی است.

وات رونگ کون

یکی از مشهورترین و زیباترین معابد چیانگ رای، وات رونگ کون است. این معبد سفید رنگ در قرن 15 میلادی ساخته شده و دارای معماری زیبا و ظریفی است. وات رونگ کون معروف به معبد شمال است و یکی از نمادهای اصلی چیانگ رای به شمار می آید.

وات پرا کائو

وات پرا کائو یا معبد بودای زمردین نیز از معابد مشهور چیانگ رای است که در سال 1434 ساخته شده است. این معبد دارای معماری آمیخته ای از سبک تایلندی و برمه ای است و به خاطر نمای سبز رنگش شهرت دارد.

وات رای

وات رای قدیمی ترین معبد بودایی چیانگ رای است که در سال 1287 ساخته شده است. این معبد دارای مجسمه های چوبی ظریفی است و معماری سنتی لانایی در آن به کار رفته است.

معابد دیگری نظیر وات چید لوم، وات سوان موانگ و وات پا دانگ چای نیز از دیگر جاذبه های معماری و مذهبی چیانگ رای محسوب می شوند.

مناطق طبیعی

علاوه بر معابد، چیانگ رای دارای مناطق طبیعی بکر و زیبایی نیز هست که ارزش دیدن دارند.

پارک ملی دوی مائه مان

پارک ملی دوی مائه مان در 18 کیلومتری شمال شرقی چیانگ رای واقع شده و دارای جنگل های انبوه و رودخانه های زیبایی است. این پارک خانه ی حیات وحش متنوعی از جمله فیل، تمساح و پرندگان است. در این پارک می توان از قایق سواری، پیاده روی در جنگل و تماشای حیات وحش لذت برد.

آبشار مائه سای

آبشار مائه سای در فاصله 25 کیلومتری جنوب غربی چیانگ رای واقع شده و با ارتفاع 300 متری یکی از بلندترین آبشارهای تایلند است. منظره زیبا و صخره های اطراف این آبشار آن را به یکی از جاذبه های طبیعی محبوب منطقه تبدیل کرده است.

دره مائه کوک

دره مائه کوک دره ای سرسبز و زیبا با رودخانه ای به همین نام است که در فاصله 5 کیلومتری شمال شرقی چیانگ رای واقع شده است. پیاده روی و شنا در این دره زیبا از جاذبه های گردشگری محبوبی به شمار می آید.

چشمه آب گرم بان کائو لاک

چشمه آب گرم بان کائو لاک در فاصله 5 کیلومتری جنوب چیانگ رای واقع شده و دارای آبی گرم با خاصیت درمانی است. استحمام در این آب گرم طبیعی برای درمان بیماری های پوستی مفید است.

فرهنگ و سنت محلی

شهر چیانگ رای علاوه بر جاذبه های طبیعی، دارای فرهنگ و سنت های محلی غنی نیز هست.

قوم لانای

قوم بومی لانای یکی از قدیمی ترین اقوام ساکن در شمال تایلند هستند که هنوز در اطراف چیانگ رای زندگی می کنند. آشنایی با فرهنگ، هنر و صنایع دستی این قوم بومی بسیار جالب توجه است.

بازار شبانه

بازار شبانه چیانگ رای که در خیابان تا لاد یود برپا می شود پر از غرفه های صنایع دستی، غذاهای محلی، لباس و صنایع دستی لانای است. گشت و گذار در این بازار شبانه پررنگ و پرجنب و جوش بسیار لذت بخش است.

جشنواره یی پنگ

جشنواره یی پنگ که هر ساله در ماه نوامبر برگزار می شود، جشنواره ای برای گرامیداشت مشعل هایی است که بوداییان در آن روشن می کنند. این جشنواره شامل مراسم مذهبی، رژه، موسیقی و رقص سنتی است و یکی از جاذبه های فرهنگی چیانگ رای محسوب می شود.

خوراک محلی

غذاهای محلی چیانگ رای ترکیبی از آشپزی تایلندی، برمه ای و شان است. کائو سوی، کاری پاد تای، سس ماهی و غذاهای لائو از جمله غذاهایی هستند که حتما باید در چیانگ رای امتحان کرد.

خرید

چیانگ رای به عنوان یکی از مراکز تجاری شمال تایلند، بازارها و مراکز خرید متعددی دارد که می توان در آنها به خرید انواع کالاها از جمله صنایع دستی محلی پرداخت. بازار شبانه، بازار روز واروروت و مرکز خرید سنترال پلازا از مهمترین مکان های خرید هستند.

هتل ها و اقامتگاه ها

چیانگ رای دارای مجموعه ای از هتل ها و مهمانپذیرها برای اقامت گردشگران است. هتل هایی مثل لیوم چیانگ رای، هولیدی گاردن چیانگ رای و ناتیرا ریورفرانت از جمله گزینه های مناسبی برای اقامت هستند. همچنین می توان در مهمانپذیرها و هتل های بوم گردی اقامت کرد.

چگونگی سفر

دسترسی به چیانگ رای با اتوبوس، قطار، هواپیما یا اتومبیل شخصی امکان پذیر است. فرودگاه بین المللی چیانگ رای مائه فنگ لوئن خدمات پروازی مستقیم از شهرهای مختلف تایلند و آسیا را فراهم می کند. جاده، راه آهن و اتوبوس های بین شهری نیز چیانگ رای را به سایر نقاط تایلند متصل می کنند.

بهترین زمان برای بازدید

ماه های نوامبر تا فوریه بهترین زمان برای سفر به چیانگ رای است زیرا هوا خنک تر است. البته بازدید در طول سال نیز می تواند لذت بخش باشد.

انتشار: 7 اسفند 1402 بروزرسانی: 7 اسفند 1402 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109371

به "جاذبه های گردشگری چیانگ رای تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری چیانگ رای تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید