دادستان کل آمریکا از پاسخگویی در برابر کنگره امتناع کرد

به گزارش مهسان بلاگ، دادستان کل آمریکا که به دلیل خلاصه گویی بیش ازحد درباره نقش ترامپ در پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016، تحت فشار است؛ از ادامه پاسخگویی به کنگره اجتناب کرد.

دادستان کل آمریکا از پاسخگویی در برابر کنگره امتناع کرد

به گزارش دویچه وله، کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا ویلیام بار دادستان کل این کشور را به کارشکنی در ارتباط با پرونده تماس با روسیه متهم کرد. این در حالی است که وی پس از حضور در برابر کمیته قضایی سنا، از شرکت در جلسه کمیته قضایی مجلس نمایندگان خودداری نموده است.

سیاست و نحوه برخورد ویلیام بار با نتایج تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، انتقادهای گسترده ای در پی داشته است.

روز پنجشنبه 12 اردیبهشت (دوم می) قرار بر این بود که ویلیام بار به پرسش های اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا پاسخ دهد.

روز چهارشنبه، دادستان کل در برابر کمیته قضایی مجلس سنا حاضر شده و به پرسش های آنها پاسخ داده بود. ساعاتی پس از آن، او قرار پاسخگویی به پرسش های کمیته قضایی مجلس نمایندگان را لغو کرد.

اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا در اختیار حزب دموکرات است. نمایندگان دموکرات کنگره درخواست نموده بودند که در جلسه پرسش از دادستان کل، افزون بر اعضای کمیته قضایی، مشاوران حقوقی 2 حزب دموکرات و جمهوریخواه نیز حضور داشته باشند.

همین موضوع باعث شد که ویلیام بار جلسه پاسخگویی به پرسش نمایندگان عضو کمیته قضایی مجلس نمایندگان را لغو کند.

نحوه برخورد ویلیام بار با گزارش رابرت مولر اعتراض نمایندگان دموکرات کنگره را برانگیخته است.

جرالد نادلر رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان حتی ویلیام بار را متهم به کارشکنی در ارتباط با مسائل طرح شده در گزارش بازرس ویژه نموده است.

به باور نمایندگان دموکرات، جمع بندی چهار صفحه ای وزارت دادگستری از گزارش مفصل 448 صفحه ای مولر جانبدارانه تنظیم شده است.

افزون بر آن، نمایندگان دموکرات خواهان انتشار کل گزارش شده اند. در گزارش بازرس مولر از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره دخالت و کارشکنی در کار قوه قضاییه برطرف اتهام نشده حال آنکه موضوع تبانی وی با روسیه منتفی است.

نمایندگان دموکرات حتی بر این باورند که اسناد و دلایلی مبنی بر دخالت نامشروع ترامپ در جریان بازرسی پرونده یاد شده وجود دارد.

در همین رابطه قرار بود ویلیام بار در برابر اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان حاضر شده و به پرسش های آنان پاسخ دهد. قراری که اکنون لغو شده است.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

باتسک: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8874

به "دادستان کل آمریکا از پاسخگویی در برابر کنگره امتناع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادستان کل آمریکا از پاسخگویی در برابر کنگره امتناع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید