طرح های اشتغالزای دانش بنیان در حوزه آب معرفی گردید

به گزارش مهسان بلاگ، تهران- خبرنگاران- طرح های اشتغالزای دانش بنیان در حوزه آب برای دریافت تسهیلات به سامانه کارا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شدند.

طرح های اشتغالزای دانش بنیان در حوزه آب معرفی گردید

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی خبرنگاران از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست این معاونت به منظور حمایت از طرح های فناورانه اشتغالزا با آنالیز های کارشناسانه طرح های واصله، 6 شرکت بخش خصوصی را برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت تایید و به سامانه کارا (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) معرفی کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری های آب درخصوص این طرح ها گفت: از این 6 شرکت دانش بنیان، چهار شرکت در حوزه اشتغالزایی روستایی و در حوزه های آبزی پروری و محیط زیست و دو شرکت در زمینه های طرح های فراگیر و در حوزه­های آب فعالیت دارند که با توسعه فناوری باعث ایجاد و یا توسعه اشتغال در بخش ذیربط می شوند.

نادرقلی ابراهیمی بیان نمود: طرح های فراوریی که بعد از پایلوت و یا در مرحله پایلوت با استفاده از فناوری های موجود توسط شرکتهای داخلی دانش بنیان یا غیر دانش بنیان به مرحله فراوری انبوه رسیدند جهت دریافت تسهیلات به سامانه کارا معرفی شدند.

وی اضافه نمود: طرح های فراوری خوراک دام، پرورش ماهی در قفس و زنجیره آب شیرین کن از جمله طرح های اشتغالزایی هستند که برای دریافت تسهیلات به سامانه کارا معرفی شده اند.

وی درباره این طرح ها شرح داد: طرح توسعه فناوری پرورش ماهی در قفس در سواحل دریای شمال و جنوب در قالب 7 پایلوت 400 تُنی توسط شرکت های تعاونی صیادی و شرکت های دانش بنیان با مشارکت و همراهی سازمان شیلات ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به اجرا درمی آید.

وی همچنین اظهار کرد: رشته ای از فعالیتهای مالی دانش بنیان نیز برای استفاده از دریا برای فراوری ماهی در محیط کنترل شده نیز فراهم می گردد، طرح توسعه فناوری پرورش ماهی در قفس در استان های مازندران، گیلان و سیستان و بلوچستان آماده شده و مراحل اجرایی را طی می نماید.

ابراهیمی توضیح داد: در پروژه زیرسیستم های آب شیرین کن که در حوزه تامین آب شیرین مورد احتیاج کشور در سواحل جنوبی کشور است فراوری پمپ های عمومی به وسیله سامانه کارا مورد حمایت این ستاد قرار گرفته و با توجه به فناوری داخل که یک شرکت دانش بنیان روی این موضوع ایجاد نموده این محصولات به فراوری انبوه می رسد.

وی درباره دیگر طرح اشتغالزای دانش بنیان گفت: فراوری خوراک دام از سرشاخه های نیشکر، قرار است با حمایت معاونت علمی و با مشارکت شرکت سرمایه گذاری جهاد نصر و معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی در افق برنامه، 20 کارخانه 50 هزار تنی که نتایج کارهای فناورانه آن در یک پایلوت چهار هزار تُنی در خوزستان تایید و به فراوری رسیده است اجرایی گردد.

علمی ** 9340** 1055

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

باتسک: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6722

به "طرح های اشتغالزای دانش بنیان در حوزه آب معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های اشتغالزای دانش بنیان در حوزه آب معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید