مراجعه بیش از 900 زلزله زده کرمانشاه به مراکز درمانی

به گزارش مهسان بلاگ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مراجعه بیش از 900 نفر به مراکز درمانی در پی زلزله 6.4 ریشتری 4 آذر در حوالی سرپل ذهاب اطلاع داد.

مراجعه بیش از 900 زلزله زده کرمانشاه به مراکز درمانی

دکتر بهمن روشنی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به افزایش مراجعه زلزله زدگان به مراکز درمانی اظهار کرد: طی چند روز پس از زلزله بیش از 900 نفر از زلزله زدگان به مراکز درمانی استان مراجعه کردند.

وی اضافه نمود: خوشبختانه عمده موارد بصورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند و در این بین بیش از 50 نفر بستری و اعزام شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توضیح داد: هم اکنون بیش از 30 نفر این افراد ترخیص شده و 19 نفر همچنان بستری هستند.

وی با اشاره به استمرار حالت آماده باش مراکز درمانی استان گفت: خوشبختانه کمبودی در زمینه تجهیزات پزشکی و دارو در استان نداریم.با اعزام متخصص به مناطق زلزله زده هم اجازه ندادیم کمبود متخصص در این مناطق مشکل ساز گردد.

پیش از این نیز و در 6 آذر ماه نیز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به مراجعه 729 نفر به مراکز درمانی استان در پی زلزله 6.4 ریشتری اخیر گفته بود، هم اکنون 36 نفر بستری هستند.

دکتر بهمن روشنی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران منطقه کرمانشاه، از افزایش شمار مصدومان بستری شده خبر داده و اضافه نموده 26 نفر از مصدومان در مراکر درمانی بستری بودند که این تعداد با مراجعات روز گذشته به 36 نفر افزایش یافت. نیمی از مصدومان به خاطر تروما و نوع آسیبی که دیده اند هم اکنون در بیمارستان طالقانی بستری هستند.

روشنی با بیان اینکه حال عمومی تمامی مصدومان مساعد است، گفت: خوشبختانه مورد ترومای حاد نداشته ایم.

فرهاد فروزی، مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه از وقوع 237 لرزه بعد از زلزله 6.4 ریشتری 4 آذر در کرمانشاه خبر داده و گفته، روند پس لرزه ها به شدت کاهشی است.

وی اظهار نموده، بعد از زلزله 6.4 ریشتری 4 آذر تا ساعت هفت صبح (6 آذر) 237 لرزه در استان داشتیم که دو مورد آن بالای پنج ریشتر، هفت مورد بین چهار تا پنج ریشتر و 42 مورد بین سه تا چهار ریشتر بوده است. بر خلاف زلزله بزرگ آبان سال گذشته، روند پس لرزه های زلزله 6.4 ریشتری اخیر به شدت کاهشی بوده است.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه تعداد پس لرزه های زلزله 21 آبان سال گذشته تاکنون را نیز 5840 مورد اظهار داشت.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

باتسک: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3186

به "مراجعه بیش از 900 زلزله زده کرمانشاه به مراکز درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراجعه بیش از 900 زلزله زده کرمانشاه به مراکز درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید