ملایی دومین جودوکار برتر جهان شد

به گزارش مهسان بلاگ، پس از درخشش ستاره های جودوی ایران در رقابت های جهانی 2018 باکو، فدراسیون جهانی جودو ضمن اعلام لیست جدید بهترین های جودوی جهان سعید ملایی را بعنوان دومین جودوکار برتر جهان معرفی کرد.

ملایی دومین جودوکار برتر جهان شد

به گزارش خبرنگاران ، پس از درخشش ستاره های جودوی ایران در رقابت های جهانی 2018 باکو، فدراسیون جهانی جودو ضمن اعلام لیست جدید بهترین های جودوی جهان سعید ملایی را بعنوان دومین جودوکار برتر جهان معرفی کرد. تیم سه نفره جودوی ایران بی تردید در رقابت های جهانی 2018 باکو، با کسب دو نشان ارزشمند جهانی (یک طلا توسط سعید ملایی و یک نشان برنز توسط محمد بریمانلو)، رکورد تاریخی را برای خود در جهانی پرهیاهوی این رشته رزمی بجا گذاشت. برهمین اساس و اگرچه حذف جواد محجوب در این رقابت ها باعث شد که جودوی ایران از نظر تیمی یکی از سکوهای قهرمانی را از دست بدهد. اما با تمام این تفاسیردرخشش قابل تحسین ملایی و بریمانلو برای مسئولان فدراسیون جهانی جودو چاره ای جز تایید عملکرد تیم سه نفره جودوی ایران باقی نگذاشت. بر همین اساس فدراسیون جهانی جودو بلافاصله بعد از انتها رقابتهای قهرمانی جهان در باکو، جدول رده بندی بهترین های هر وزن را اظهار داشت. بنابراین در مجموع هفت وزن برگزار گردیده در رقابت های جهانی جودو، سعید ملایی با 6499 امیتاز بعنوان دومین جودوکار برتر جهان در تمامی اوزان معرفی گردید و در جمع ستاره های تاریخ ساز جودوی جهان نهاده شد. در این بخشگورام تشوشویلی از گرجستان با 7202 امتیاز صدرنشین است و هاشی موتو ژاپنی با 6440 امتیاز سوم است.

سعید ملایی علاوه بر اینکه در جمع جودوکاران برتر مرد جهان رتبه دوم را به خود اختصاص داد، در جمع برترین جودوکاران زن و مرد جهان نیز در انتها رقابتهای جهانی بعد از گرجستان، فرانسه و ژاپن در مکان چهارم نهاده شد. ضمن اینکه او با همین امتیاز بالاتر از همه جودوکاران وزن 81- کیلوگرم جهان و با اختلاف فاحش در صدر قرار گرفته است. این افتخار بزرگ و ارزشمندی برای ورزش ایران و اهالی جودو است. افتخاری که قطعا در کتاب تاریخ این رشته ورزشی ثبت گردیده و به یادگار باقی می ماند.

فرانک دیولت هلندی یکی از چهره های شاخص و عنواندار جودوی جهان که در باکو بدشانس بود و در همان دور دوم در وزن منهای 81 کیلوگرم باخت و حذف شد، با 4808 امتیاز بعد از ملایی در صندلی دوم قرار گرفته است و درنهایت نیز ساتورو فوجی وارای ژاپنی با نقره قهرمان جهان 5 پله صعود کرد در رتبه سوم جا خوش کرد.

محمد محمدی بریمانلو با کسب مدال برنز قهرمانی جهان در وزن 73- کیلوگرم و 1120 امتیازی که با این نشان به حساب خود واریز کرد، با سه پله صعود به مکان 12 رنکینگ جهانی رسید. در این وزن هاشیموتوی ژاپنی با 6440 امتیاز رتبه نخست را دارد. آن چان گریم از کره جنوبی با 5380 امتیاز دوم است و راهنمایی حیدراف آذری هم با 4815 در جای سوم قرار گرفته است.

اما جواد محجوب که در رقابت های جهانی در عین ناباوری در دور دوم باخت و حذف شد، با دو پله سقوط و 2324 امتیاز صندلی دوازدهم را در اختیار دارد. گورام تشوشویلی از گرجستان با 7202 امتیاز در صدر قرار گرفته است. لوکاس کارپلاک از جمهوری چک با 3671 امتیاز دوم است و اولزی بایار مغولی با 3628 امتیاز سوم است.

تیم ملی جودوی ایران در رقابت های جهانی 2018 باکو نتایج خوبی کسب کرد و همین نتایج باعث شد تا اهالی جودو از این پرامیدتر از قبل عملکرد ستاره های این رشته را دنبال نمایند.

5، 600

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

باتسک: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1841

به "ملایی دومین جودوکار برتر جهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملایی دومین جودوکار برتر جهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید