4000 واحد تولیدی مازندران آماده مبادلات با کشورهای همسایه هستند

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمد محمدپور عمران عصر سه شنبه در نشست مدیر بنادر کشور آذربایجان در بندرامیراباد با مدیران و مسئولان استانی اضافه نمود: برای افزایش مبادلات کالا بین کشورهای مختلف حاشیه خزر با توجه به برنامه ریزی ها و رایزنی های انجام گردیده آماده ایم تا این مبادلات افزایش یابد.

4000 واحد تولیدی مازندران آماده مبادلات با کشورهای همسایه هستند

وی گفت: در کنار همه امکاناتی که برای توسعه مبادلات احتیاج است؛ باید تجار بیش از پیش به هم نزدیک شوند و علاوه براین، مازندران در واردات کالاها علاقمندی فراوانی به ارتباط با کشورهای حاشیه خزر دارد و محصولات فراوانی از مازندران قابلیت صادراتی دارد.

این مسئول گفت: در بخش صادرات محصولاتی همچون سیمان، قابلیت صادرات از طریق بندر و راه دریایی وجود دارد و امیدواریم زمینه صادرات محصولات کشاورزی با حفظ تازگی از این مسیر فراهم گردد.

محمدپور اضافه نمود: در بخش محصولات کشاورزی باید تدابیری در نگهداری و تخلیه و بارگیری اندیشیده گردد تا در این حوزه تجاری، تبادلات افزایش یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه استان مازندران بزرگترین مصرف کننده محصولات چوبی و خمیر کاغذ است؛ یادآور شد: مواد اولیه چوب و آهن قراضه مهمترین واردات مازندران است.

محمدپور عمران گفت: زمینه برای برگزاری نشست و بازدید تجار مازندران از باکو و بالعکس باید فراهم تا برای افزایش مبادلات تجاری کوشش و چاره اندیشی گردد.

مدیر کل گمرک مازندران هم در سخنانی در این نشست اضافه نمود: گمرک در سالهای اخیر گام های مهمی در ترخیص سریع کالا برداشته است.

علی یوسفی منش گفت: در نشستی که در جلفا برگزار گردید مقرر شد با توجه به خارج شدن بنادر و گمرکات از حالت سنتی و روی آوردن به روشهای نوین، کوشش گردد تا اسناد گمرکی توسط کشورها بصورت الکترونیکی مبادله گردد که اکنون این تبادلات الکترونیکی در حال اجرا و در ترخیص سریع کالا تاثیرگذار است.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

باتسک: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1064

به "4000 واحد تولیدی مازندران آماده مبادلات با کشورهای همسایه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4000 واحد تولیدی مازندران آماده مبادلات با کشورهای همسایه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید