احداث کشتارگاه صنعتی منطقه آزاد ارس

به گزارش مهسان بلاگ، نخستین کشتارگاه صنعتی منطقه آزاد ارس با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریالی و با اشتغالزایی بیش از 100 نفر، احداث می گردد.

احداث کشتارگاه صنعتی منطقه آزاد ارس

به گزارش خبرنگاران، مدیرعامل کشتارگاه صنعتی آرمان ارس با اعلام این خبر گفت: عملیات احداث نخستین کشتارگاه صنعتی منطقه آزاد ارس از 3 ماه گذشته شروع شده و این کشتارگاه در بهار 98 به بهره برداری می رسد.

امیر آتش باری اضافه کرد: با بهره برداری از کشتارگاه صنعتی ارس، شاهد اشتغالزایی بیش از 100 نفر در این واحد صنعتی خواهیم بود.

وی اعلام نمود: این واحد صنعتی با ظرفیت 500 رأس دام سبک شامل گوسفند و 50 رأس دام سنگین شامل گوساله و گاو برای هر شیفت کاری فعالیت می نماید و این توان را داریم که تا 3 شیفت در هر روز فعالیت کنیم.

آتش باری با اشاره به اهداف احداث کشتارگاه صنعتی در منطقه آزاد ارس، توضیح داد: ارائه گوشت سالم، بهداشتی و بر اساس بالاترین استانداردهای دامپزشکی در منطقه آزاد ارس و استان آذربایجان شرقی از جمله اهداف راه اندازی کشتارگاه صنعتی آرمان ارس است.

وی اعلام نمود: این مجموعه صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر 200 میلیارد ریال احداث می گردد و بخش مجهزی برای بسته بندی انواع محصولات گوشتی و دامی نیز در این مجموعه در نظر گرفته شده است.

آتش باری با اشاره به این که علاوه بر گوشت شقه شده، انواع فرآورده های گوشتی و دامی به عنوان محصول این کشتارگاه عرضه خواهد شد، اضافه کرد: فرآوری سایر قسمت های دام چون روده، پودر خون و پودر استخوان که مصرف صنعتی، پزشکی و غذایی دارند در این مجتمع صورت خواهد گرفت و این محصولات برای ارزآوری بیشتر به کشورهای مختلف دنیا صادر می گردد.

آتش باری در ادامه گفت: برای نمونه روده دام به عنوان یک محصول ارزآور و صادراتی، در فراوری نخ بخیه کاربرد دارد و می توانیم با سایزبندی، شستشو و بسته بندی، این محصول را به کشورهای اروپایی صادر کنیم.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی آرمان ارس، اولویت اولیه فعالیت این کشتارگاه را توسعه صنعت دامپروری منطقه دانست و یادآور شد: با داشتن یک کشتارگاه همه صنعتی، دامپروری های مستقر در منطقه می توانند به توسعه فعالیت های خود پرداخته و از فروش و ذبح محصولات خود به بهترین شکل و مناسب ترین قیمت اطمینان داشته باشند.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

باتسک: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4008

به "احداث کشتارگاه صنعتی منطقه آزاد ارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث کشتارگاه صنعتی منطقه آزاد ارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید