راه اندازی نخستین شهرک ماهیان زینتی کشور

به گزارش مهسان بلاگ، فرماندار محلات با بیان این که 90 درصد صادرات ماهیان زینتی کشور از این شهرستان صورت می گیرد از احداث نخستین شهرک پرورش ماهیان زینتی کشور در محلات اطلاع داد.

راه اندازی نخستین شهرک ماهیان زینتی کشور

به گزارش خبرنگاران، مهندس قمری که سه شنبه اول آبان ماه در افتتاحیه سومین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی در محلات سخن می گفت بیان کرد: محلات پایتخت گل و سنگ ایران شناخته می گردد و رتبه اول فراوری و صادرات این دو محصول مهم را در کشور دارد. 12 درصد فراوری سنگ های زینتی کشور در این شهرست و این شهرستان با دارا بودن هزار هکتار گلخانه سال گذشته 18 تا 20 میلیون دلار صادرات گل داشته است.

وی گفت: محلات همچنین در زمینه فراوری پوشاک و تریکو در رتبه سوم کشور است و با جذب سالانه یک میلیون نفر گردشگر در رتبه اول گردشگری استان مرکزی است.

به گفته فرماندار محلات برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های گل و گیاه و سنگ های زینتی از عوامل موثر در جلب گردشگران است به طوری که سال جاری بالغ بر 200 هزار نفر از این نمایشگاه ها بازدید نموده اند

قمری در ادامه با بیان این که سال جاری و سال گذشته دو تن از صادرکنندگان محلاتی عنوان صادرکننده برتر کشور را کسب نموده اند گفت: حجم صادرات شهرستان هنوز با ظرفیتهای موجود فاصله زیادی دارد و مطمئنا ظرفیت کسب سهمی بسیار بیشتر از بازار 24 میلیارد دلاری گل منطقه را داریم. ضعفی که در حوزه صادرات سنگ و گل داریم در زمینه تجاری سازی و بازاریابی است که نتوانسته ایم همپای فراوری در این حوزه ها رشد کنیم.

وی در ادامه برگزاری جسنواره ها و نمایشگاه ها را گامی موثر در زمینه تجاری سازی عنوان و از طرح احداث بزرگترین واحد نمایشگاهی گل و گیاه خاورمیانه توسط بخش خصوصی در محلات اطلاع داد.

فرماندار محلات در خاتمه با دعوت از بخش خصوصی برای تعامل بیشتر با پژوهشکده گل و گیاهان زینتی گفت: دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور که این هفته از شهرستان محلات و پژوهشکده بازدید داشت با تحسین دستاوردهای پژوهشکده گل و گیاهان زینتی بیان کرد در صورت تعریف طرح های مشترک بین پژوشکده و بخش حصوصی معاونت علمی و فناوری 50 درصد هزینه طرح را متقبل خواهد شد. لازم به ذکر است دومین کنگره بین المللی و سومین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی با همکاری انجمن گل و گیاهان زینتی ایران تا سوم آبان ماه در پژوهشکده گل و گیاهان زینتی در محلات ادامه دارد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

باتسک: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2298

به "راه اندازی نخستین شهرک ماهیان زینتی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی نخستین شهرک ماهیان زینتی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید